TERKINI
Search

Muat Turun Manual Pengurusan SAPS Untuk Setiausaha Peperiksaan


Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS) dibangunkan untuk mengumpul, menyimpan dan menganalisis data peperiksaan dalaman setiap sekolah di seluruh Malaysia.

SAPS merupakan sistem yang dibangunkan secara atas talian yang boleh dicapai oleh semua pihak termasuklah KPM, JPN, PPD dan Sekolah. Analisis yang dilakukan melalui sistem ini adalah selaras berdasarkan skala gred kebangsaan.

Data yang disimpan melalui SAPS boleh digunapakai oleh semua pihak terutama PPD, JPN dan KPM untuk membuat sebarang analisis.

Sekurang-kurangnya karenah meminta data berkaitan peperiksaan ke sekolah akan dapat diminimakan. SAPS juga boleh dijadikan ”Early Warning System” kepada pihak pengurusan melalui Analisis TOV (Take Of Value) dan AR (Actual Result).

SAPS boleh dicapai melalui Portal NKRA seperti berikut:


Di bawah adalah manual untuk Setiausaha Peperiksaan peringkat sekolah bagi menguruskan kemasukan pelbagai data di dalam sistem:

Setiausaha peperiksaan juga boleh muat turun manual ini melalui pautan di bawah:

MUAT TURUN : MANUAL PENGGUNA (SETIAUSAHA PEPERIKSAAN) SAPS



nanomag

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.


0 thoughts on “Muat Turun Manual Pengurusan SAPS Untuk Setiausaha Peperiksaan